2021-2022 16.08.2021  -  02.06.2022
Vejledning

Pilates - Mandage. 17.00-18.00 (PIL)

Pilates er en træningsform, hvor vi arbejder med kropsholdning, smidighed og balance. Både store og små muskelgrupper styrkes.

I Pilates gives grundig forklaring af principper og individuel indlæring af disse under kyndig vejledning.

Øvelserne bygger på ro, harmoni og koncentration. Der arbejdes uden anstrengelser, og i lavt tempo. Åndedrættet bruges på en ny måde, som får kroppen til at føle en indre massage.

Pilates er for alle aldersgrupper og vi arbejder ud fra kroppens kerne - de dybe mavemuskler, lænden og opstramning af bækkenbunden. Personer med inkontinens, rygproblemer og piskesmæld kan have stor fordel af øvelserne.

Pilates træning vil bringe din krop i balance og give kroppen indre ro.

Medbring egen måtte.

 

Tilmeld/Læs mere - (1)

Gymnastik - Mand. 18.10-19.10 (M01)

Træningen begynder med en god opvarmning, hvorefter vi fortsætter med øvelser for balance, nakke, mave, ryg, baller og lår. Pilates øvelser vil også indgå.

Der gives grundig forklaring af øvelserne, så optimalt udbytte af øvelserne opnås.

Efter gennemarbejdning af kroppen slutter vi af med effektiv udstrækning og afspænding.

Medbring egen måtte.
 
Tilmeld/Læs mere - (0)

Gymnastik - Mand. 19.20-20.20 (M02)

Gymnastik, bevægelse og udstrækning. 

På dette hold får du arbejdet hele kroppen igennem. Der er masser af tempo og øvelser både stående og liggende ledsaget af populær musik.

Vi kommer både store og små muskelgrupper igennem. Der sluttes af med udstrækning.

Medbring din egen måtte.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Hatha Yoga - Onsd. 17.15-18.25 (YONS)

Du vil træne kroppens smidighed og styrke samt din balance gennem kortere sekvenser med flow og forskellige stræk og stillinger i yoga kaldet asanas.

Vi kommer som regel hele kroppen igennem, men kan fra gang til gang have forskellig fokus som ryg, hofte, nakke eller lignende.

Vi vil nogle gange lave åndedrætsøvelser og ofte have opmærksomhed på samspillet mellem åndedræt og bevægelse. Der vil i timen indgå mindfulness, hvor der er tid til at mærke efter og være i nuet.

Programmet varier fra gang til gang og timen afsluttes altid med afspænding.

Der er ingen krav om at have prøvet yoga før. 

Yvonne Rosell er uddannet fra Helsingørs Yoga skole (500 timer i 2018).

Medbring egen måtte. 


 

Tilmeld/Læs mere - (0)

Styrke / puls -Ons 18.35-19.35 (STY)

Gymnastik, bevægelse og udstrækning. 

På dette hold får du arbejdet hele kroppen igennem. Der er masser af tempo og øvelser både stående og liggende ledsaget af populær musik.

Vi kommer både store og små muskelgrupper igennem.

Vi slutter af med udstrækning.

Medbring egen måtte.

Tilmeld/Læs mere - (0)

Zumba - Torsdag 17.00-18.00 (ZU1)

Zumba har sin oprindelse i Sydamerika og selve konceptet står den colombianske Beto Perez for.
Zumba er en international danse-art, som primært indeholder elementer fra salsa, reggeaton, merengue og cumbia. Trin og bevægelser fra f.eks. mavedans, swing, cha cha cha mm. kan også være en del af programmet. Koreografierne er varierende men simple, så alle kan være med og efter få gange, er det ikke svært at følge med.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Zumba Gold - Torsd 18.05-19.05 (ZU2)

Zumba har sin oprindelse i Sydamerika og selve konceptet står den colombianske Beto Perez for.

Zumba er en international danse-art, som primært indeholder elementer fra salsa, reggeaton, merengue og cumbia. Trin og bevægelser fra f.eks. mavedans, swing, cha cha cha mm. kan også være en del af programmet. Koreografierne er varierende men simple, så alle kan være med og efter få gange, er det ikke svært at følge med.

Zumba Gold indeholder de samme elementer som Zumba og er godt for krop og sind, for nybegyndere og aktive ældre. Zumba Golds tempo og niveau er specielt tilrettelagt så hofter og knæ ikke overbelastes og koreografierne er mere enkle. Musikken gør dig i rigtig godt humør og du vil samtidig mærke pulsen stige og få sved på panden.




Tilmeld/Læs mere - (1)

Hatha Yoga - Lørd. 10.00-11.10 (YLØR)

Hatha Yoga er en yogaform med fokus på legemsøvelser. Hatha yoga afspænder kroppen og gør den stærkere, og du kommer til at opleve at kroppens funktioner stabiliseres og reguleres, og du får ny energi og velvære.

I Hatha yoga lytter vi til kroppen gennem åndedrættet. Yoga er med til at holde os raske og i god form hele livet og er derfor for alle. Da hemmeligheden ligger i det personlige fremskridt uden sammenligning med andre, vil øvelserne blive præsenteret, så de kan udføres i forskellige sværhedsgrader. Vi slutter af med skøn afspænding.

Medbring egen måtte. 

Tilmeld/Læs mere - (1)

Hatha Yoga - Ons. 19.45-20.55 (YONS2)

Hatha yoga for begyndere, let øvede og øvede:

I yogatimen vil der være fokus på nuet, åndedrættet og tilstedeværelsen i den enkelte øvelse samt fordybelse, udstrækning og afspænding.

Alle kan være med på denne time, og jeg har til hensigt at skabe den bedste oplevelse for dig.

Medbring måtte og evt. tæppe.

 


 

Tilmeld/Læs mere - (1)

Udendørs funktionel træning (UFT)

Træningen er en kombination af puls & styrke med høj intensitet og masser af energi og henter inspiration bl.a. fra crossfit og HIIT! 

Der veksles mellem træningsblokke af forskellig varighed, og vi bruger omgivelserne på Bagsværd Skole og Bagsværd Stadion til at variere træningen, hvor vi både laver de klassiske øvelser som squat, push ups og planken, samt øvelser på trapper, bænke og andre forhindringer, der også træner din balance og smidighed. 

Du får sjov og effektiv træning, der giver sved på panden – og det er for alle, der har lyst til at træne udendørs. Alle øvelser kan tilpasses i tempo og intensitet!  

Påklædning: Praktisk træningstøj

Medbring gerne måtte, vand og evt. træningshandsker  

Tilmeld/Læs mere - (1)
  Bagsværd Gymnastikforening - Bagsværd Hovedgade 62 - 2800 Bagsværd - post@bagsvaerd-gymnastikforening.dk: en løsning fra Klubmodul